Onze eerste dagen in Philadelphia - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Sophie Mooij - WaarBenJij.nu Onze eerste dagen in Philadelphia - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Sophie Mooij - WaarBenJij.nu

Onze eerste dagen in Philadelphia

Blijf op de hoogte en volg Sophie

04 September 2015 | Verenigde Staten, Philadelphia

Lieve allemaal,

Ik heb besloten om via waarbenjij.nu toch maar een reisdagboek bij te houden om jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen en ons leven hier in Philadelphia.

31 augustus 2015
Een chaotische en stressvolle voorbereiding want een dag voor vertrek is Sven z’n paspoort nog niet aangekomen. Hij heeft het moeten achterlaten bij het Amerikaanse consulaat en zou met de aangetekende post worden terug gestuurd. De papieren voor het visum kwamen pas laat beschikbaar vanuit Amerika vandaar dat de afspraak voor het visum pas 6 dagen voor vertrek plaats kon vinden! Stress dus. Maar om een lang verhaal kort te maken bleek het paspoort nog(al 4 dagen) op het postkantoor in Amsterdam te liggen, klaar voor verzending. Gelukkig konden we dit nog op halen in Amsterdam.

1 september 2015
Na een korte nacht (want van al die visumstress heeft het inpakken en opruimen flink wat vertraging opgelopen) klaar voor onze vlucht naar Philadelphia met ons leven in 2 koffers van exact 23 kg + een handbagage koffer met een heleboel schoenen! De vlucht verliep rustig waardoor we eerder dan gepland rond 1 uur s middags landden op het vliegveld van Philadelphia. Gelukkig verliep de reis naar ons appartement ook voorspoedig en was het appartement inderdaad beschikbaar en was de deur zoals afgesproken open en lagen de sleutels voor ons klaar.
Ons huisje voor de komende 3 maanden is een 2 kamer appartement op de 5e etage van een oud school gebouw. Het is ruim ingericht en heeft een goed uitgeruste keuken (belangrijk!), een goede badkamer en een ruime slaapkamer. Prima dus, al is niet alles onze smaak, bijvoorbeeld de eettafelstoelen van luipaardprint maar dat valt voor 3 maanden wel te overleven. Het appartementencomplex heeft zelfs een fitnessruimte, waarin we (dankzij de jetlag) tot nu toe elke ochtend hebben gesport!

2-4 september 2015
Sven gaat de komende 3 maanden een fellowship doen aan de universiteit van Pennsylvania(Penn). Wat ga ik de komende tijd doen? Ik hoop een leuke cursus of vrijwilligerswerk maar voorlopig nog geen nieuws hierover. Tot nu toe vermaak ik me ook prima met het organiseren van ons huisje en het verkennen van de buurt, zeker met het mooie (en zeer warme ) weer hier in Philadelphia!
Sven is inmiddels al aardig gesetteld; hij heeft een werkplek in een nieuw kantoor waar z’n collega’s afgelopen dinsdag in zijn getrokken dus hij is niet de enige die z’n weg nog moet vinden!

Ons appartement bevind zich in het midden tussen het oude centrum en de universiteit waar Sven moet zijn. Helaas betekend in het midden nog wel een flinke wandeling van 40 minuten. Het is wel een leuk stuk om te lopen (deels langs de rivier), echter, met temperaturen van 30/35 graden en op nette schoenen was dit toch een brug te ver en heeft dit voor Sven een aantal flinke blaren opgeleverd! Gelukkig is Philadelphia een fiets vriendelijke stad met een heus fiets programma en fietspaden! Voor 15 dollar per maand zijn we lid geworden van dit fietsprogramma en kunnen we onbeperkt 1 uur durende ritjes maken. Helaas zijn er website problemen dus moeten we nog even geduld hebben voordat we volledig gebruik kunnen maken van dit programma. Gelukkig bevind het appartement zich in het museumdistrict en zijn er genoeg leuke dingen ook lopend (of met OV) bereikbaar!

Dit waren in het kort onze belevenissen tot nu toe. Er staat een lang weekend voor de deur want maandag is het hier labourday en dinsdag gaan we een dagje naar New York voor een bezoek aan de US open. Maar eerst gaan we de stad verkennen en neemt een collega van Sven ons mee om inkopen te doen buiten de stad, in de stad zijn namelijk geen grote ( en betaalbare) supermarkten, en jullie raden het al: In Amerika zijn dit soort dingen alleen met de auto bereikbaar.

Liefs Sophie (en Sven)

Ps ik heb ook foto op de website geplaatst van ons appartement , de buurt en de universiteitscampus.

• 04 September 2015 - 23:03

Japke:

hoi Sven en Sophie,

Wat goed te horen dat jullie veilig zijn aangekomen in de USA. Na kleine stress. Ik zie al dat je je goed zal gaan vermaken Sophie als Sven ah werk is. Weet ook dat die drie maanden zo snel voorbij.
    Dus geniet van je tijd en het leven daar. Weer een levens ervaring.
    Idd, de grote supermarkten zijn idd alleen op autoafstand. Dus daar toch een x wat op vinden. Nogmaals geniet van het Amerikaanse leven en ben benieuwd naar jullie verhalen.

Groetjes,

Japke

• 05 September 2015 - 09:53

Suzan Bos:

Lieve Fie en Sven,
    Wat gezellig om je reisdagboek te lezen. Klinkt goed allemaal en met luipaardprintstoelen krijgt de boel ook nog een exotisch tintje

• 06 September 2015 - 18:24

Hey guys,

Ziet er leuk uit. Volgend jaar voor jullie verjaardag luipaard print. Jullie gaan het nog missen als jullie terug zijn.

• 07 September 2015 - 16:28

Mams:

Geweldig! Wat heerlijk om zo mee te kunnen leven, én een koffie-zet apparaat! Hoef ik gelukkig geen losse filter mee te nemen. Ziet er allemaal heel gezellig uit, hoor.